Tips

Maak een ‘over ons’ pagina die écht werkt met deze tips

0

Met een ‘over ons’ pagina laat je zien wie je bent. Niet alleen aan de hand van een paar alinea’s tekst. Je kan bezoekers ook tonen dat er mensen van vlees en bloed achter je onderneming zitten.

Maar wat vertel je nu best op de ‘over ons’ pagina? Op welke toon doe je dat? En hoe geraak je door het lastige karwei van schrijven over jezelf? Ontdek onze 5 tips voor een ‘over ons’ pagina die écht werkt.

Wat is een ‘over ons’ pagina?

De ‘over ons’ pagina is pagina die vertelt wie achter de persoon of organisatie is achter de website. Ze is vaak een van de drukst bezochte pagina’s op een website en daarom onmisbaar.

Op de pagina kan je vertellen over de geschiedenis van je onderneming, expertise en ervaringen of erkenningen zoals een award. Maar waarom zouden bezoekers dat willen lezen?

Het belang van de ‘over ons’ pagina

De beste plaats op je website om vertrouwen te winnen bij klanten? De ‘over ons’ pagina! Je geeft een eerlijke, herkenbare blik achter de schermen van je onderneming, waardoor bezoekers sneller een gevoel van vertrouwen hebben bij je website.

Verder is de ‘over ons’ pagina ideaal om wat meer over je merk te vertellen en jezelf te positioneren als expert binnen je branche.

En dan nog dit: Google zoekt eveneens naar een dergelijk vertrouwen in je website. Een sterke ‘over ons’ pagina helpt je dus beter te scoren in Google’s zoekresultaten.

Hoe maak je een goede ‘over ons’ pagina?

Overtuigd van het belang van een ‘over ons’ pagina? Check hieronder onze tips voor een ‘over ons’ pagina die echt werkt!

  • Schrijf voor je bezoekers. Op welke manier bied jij een antwoord op de behoeften van bezoekers? Let ervoor op dat je tekst niet té zakelijk wordt.

  • Ik? Wij? Of toch derde persoon? Wanneer je in de ik- of wij-vorm schrijft, voelt het net wat persoonlijker aan. Schrijf je in de derde persoon, dan heb je weer het voordeel dat de naam van je onderneming terugkomt en beter blijft hangen. Het belangrijkst is om één keuze te maken en die schrijfvorm consequent aan te houden.

  • Video kan wonderen verrichten. Dus waarom niet je verhaal in een filmpje gieten? Bezoekers kunnen zo meevolgen hoe het eraan toegaat in jouw bedrijf. Een dosis spontaniteit zorgt er bovendien voor dat mensen een leuk gevoel krijgen bij je organisatie.

  • Bezoekers hebben je tekstje gelezen of filmpje gezien. Wat dan? Geef hen aan wat de volgende stap is: zich inschrijven voor een nieuwsbrief, het volledige team leren kennen of doorklikken naar je webshop. Plaats een duidelijke knop waarop bezoekers kunnen klikken.

  • Vind je het moeilijk om over jezelf te schrijven? Wij vinden het ook niet evident. Eén oplossing is om een interview af te nemen met jezelf. Wat doe je? Wat doet jouw organisatie beter dan andere? Welke zijn je huidige klanten? Hoe ziet jouw ideale zondag eruit? Van daaruit kan je een goede ‘over ons’ tekst schrijven.

Wat is het verschil tussen een ‘over ons’ pagina en contactpagina?

Heel wat ondernemers combineren de ‘over ons’ pagina met de contactpagina. Ideaal is dat niet. Beide pagina’s hebben namelijk verschillende doelen. Waar je op een contactpagina bezoekers snel de nodige gegevens wil tonen om jou te kunnen contacteren, wil je op de ‘over ons’ pagina een band creëren met bezoekers.

Een contactpagina heeft dus een praktische aard: je wil bezoekers niet afleiden met tekst of foto’s, maar zo snel mogelijk de vraag beantwoorden hoe ze je kunnen bereiken.

Videotrends in 2020: mobile first, zoeken in video en meer

Vorig artikel

Boost de inschrijvingen op je nieuwsbrief met deze tips

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Tips