Tips

Aan de slag met Google Mijn Bedrijf: een praktisch stappenplan

0
Google Mijn Bedrijf stappenplan

Internetgebruikers willen in geen tijd zoveel mogelijk juiste informatie vinden. En daar kan jij (potentiële) klanten bij helpen. Met een Google Mijn Bedrijf-pagina toon je direct het goede adres, telefoonnummer, de openingstijden en meer.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een gratis tool, die de vindbaarheid van je onderneming een sterke boost geeft. Mensen die je bedrijf opzoeken in Google, zien een informatieblok verschijnen aan de rechterkant waarin jouw gegevens staan.

Naast je bedrijfsnaam, kan je ook een adres, telefoonnummer, openingsuren, foto’s en meer toevoegen aan je Google Mijn Bedrijf-pagina. Verder kunnen klanten ook reviews of foto’s achterlaten.

Hoe maak ik een Google Mijn Bedrijf-pagina?

Google Mijn Bedrijf zet je onderneming in de spotlights. Zelf aan de slag gaan? Volg dit stappenplan voor een uitstekende Google Mijn Bedrijf-pagina.

1. Claim je bedrijfsnaam

Surf naar de pagina van Google Mijn Bedrijf en klik op de knop ‘Nu Starten’. Meld je aan op je Google-account en vul je bedrijfsnaam en contactgegevens in. Je voltooit de aanvraag door je connectie met het bedrijf te verifiëren.

2. Verificatie

Google biedt verschillende verificatiemogelijkheden aan. Voor de meeste bedrijven zal die methode ‘per post’ zijn. Je ontvangt dan binnen enkele weken een persoonlijke postkaart met de verificatiecode.

Sommige bedrijven kunnen kiezen voor een verificatie via telefoon, sms, e-mail of Google Search Console. Krijg je een van die mogelijkheden, volg dan de instructies van Google. Ze zijn veel sneller dan de postkaart, maar niet voor iedereen beschikbaar.

3. Bevestigen

Zodra je de verificatiecode hebt ontvangen, kan je je aanvraag bevestigen. Dat doe je door opnieuw in te loggen op Google Mijn Bedrijf en te klikken op ‘Locatie verifiëren’. Daar zal je de code moeten invullen.

Nu je bedrijf geverifieerd is, kan je informatie bewerken, foto’s toevoegen of reageren op berichten. Het kan een tijdje duren vooraleer Google je pagina heeft geïndexeerd. Zodra dat gebeurd is, zal je aan de rechterkant van de zoekresultaten jouw bedrijf zien verschijnen.

Optimaliseer je bedrijfspagina

Handig, dat informatieblok aan de rechterkant. Je Google Mijn Bedrijf-pagina kan meer betekenen dan de weergave van je contactgegevens. Optimaliseer je bedrijfspagina door meer informatie toe te voegen, zoals foto’s van je product of locatie, extra productkenmerken en video’s.

Extra tip: Haal het maximum uit je Mijn Bedrijf-pagina met deze functies.

Wijzigt je telefoonnummer of kies je voor nieuwe openingsuren? Pas het meteen aan op je bedrijfspagina. Iedereen kan namelijk de suggestie doen om je informatie aan te passen.

Volg reviews op

Een grote troef van Google Mijn Bedrijf zijn de reviews die klanten kunnen schrijven. Moedig klanten aan om een reactie achter te laten en zo een boost aan jouw authenticiteit te geven.

Het is natuurlijk vervelend wanneer je een negatieve review krijgt. Volg recensies daarom nauwgezet op en reageer professioneel op de feedback van klanten. Je kan hen bedanken voor de input en de reacties gebruiken om de volgende ervaring te verbeteren.

Vertrouwen vergroten

Een Google Mijn Bedrijf-pagina is een uitstekende tool om de vindbaarheid van je onderneming te vergroten én het vertrouwen van klanten te winnen. Bovendien heb je de pagina binnen enkele minuten gemaakt met dit stappenplannetje.

Welke sociale mediakanalen kies ik voor mijn bedrijf?

Vorig artikel

Phishing of niet? Test je kennis met een quiz van Alphabet

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Tips