Tips

Waarom content marketing en SEO hand in hand gaan

0
Content Marketing en SEO

Waar SEO zich voornamelijk focust op het verbeteren van de vindbaarheid van je website, draait het bij content marketing om het geven van de juiste informatie. Twee los van elkaar staande disciplines? Helemaal niet.

Content marketing en SEO combineren

De combinatie van content en SEO is een win-winverhaal: kersverse content optimaliseren om die beter vindbaar te maken voor je doelpubliek.

SEO zonder content bestaat eigenlijk niet. Je hebt inhoud, nieuwsberichten en keywords nodig die wordt opgespoord door Google.

Bepaal zoekwoorden

Om te scoren in Google op een organische manier, heb je content nodig waarnaar je publiek op zoek is. Dat kan je op zijn beurt achterhalen door een zoekwoordenonderzoek.

Met tools zoals de Zoekwoordplanner van Google of AnswerThePublic, kom je te weten welke keywords regelmatig gebruikt worden in zoekopdrachten. Gebruik die tools om de basis te leggen van je zoekwoordenonderzoek.

Heb je een lijstje aangelegd? Dan kan je die keywords gebruiken om wervende titels of goede meta descriptions te schrijven. Het zoekwoordenoverzicht werkt ook inspirerend wanneer je op zoek bent naar een nieuw onderwerp voor een blogpost.

Deelbare content

Google bepaalt de waarde en autoriteit van je website mee aan de hand van het aantal links. Voor een goede score in de zoekresultaten, wil je dus zoveel mogelijk kwalitatieve backlinks binnenrijven.

Om deelbare content te creëren, kan je inspelen op trending onderwerpen of de actualiteit. Lange artikels en interviews zijn eveneens goede ideeën. Vergeet niet om deelknoppen toe te voegen. Daardoor kunnen mensen sneller en gemakkelijker jouw content delen op Facebook of Twitter.

Content up-to-date houden

Zodra je goede, deelbare content klaar hebt, is het belangrijk om die up-to-date te houden. Zo blijft er verkeer naar jouw nieuwsberichten gaan. Google houdt ook rekening met het aantal bezoekers dat je webpagina’s krijgen.

Scoort je content goed in de zoekresultaten van Google, dan wil je die positie ook behouden. Voer regelmatig een audit uit om te controleren of je website op technisch vlak vlot loopt en volg op welke pagina’s minder verkeer krijgen. Merk je dat populariteit afzwakt? Herwerk je content om de eerste plaats in Google te heroveren.

Boost je conversie met de 6 beïnvloedingsprincipes van Cialdini

Vorig artikel

Aan de slag met Google Mijn Bedrijf: een praktisch stappenplan

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Tips