Tips

Vergroot het bereik van je Facebookpagina: 6 to do’s

0

Nieuwsberichten, aankondigingen, praten met klanten en een fanbase opbouwen, het zijn maar enkele voorbeelden van wat je kan doen met een bedrijfspagina op Facebook. Die pagina moet natuurlijk gevonden worden door (potentiële) klanten. We geven 6 handige tips om de vindbaarheid van je Facebookpagina sterk te verbeteren.

1. Personaliseer de URL

Bevat de URL van je Facebookpagina een reeks willekeurige cijfers? Dat is nogal onhandig. Wijzig die URL zodat hij de naam je bedrijf en/of activiteit bevat.

Denk wel goed na over welke naam je kiest. Je kan de gepersonaliseerde URL maar één keer aanpassen.

2. Goede profielfoto en omslagfoto

Voeg een herkenbare profielfoto toe aan je bedrijfspagina, zoals je bedrijfslogo. Let er goed op dat de foto aansluit bij de huisstijl van je bedrijf. Kies verder ook voor een originele omslagfoto. Je kan een afbeelding plaatsen van mensen die je product gebruiken of je merknaam en activiteit verwerken in de foto.

3. Vervolledig de pagina-informatie

Net zoals een website beschikt over een ‘over ons’-pagina, staat er ook een informatiepagina op je Facebookprofiel. Vervolledig de gegevens met een adres en telefoonnummer en vul een korte beschrijving in.

4. Keywords

Gebruik de juiste keywords in de korte beschrijving en missie van je bedrijf. Verwerk op een organische manier zoveel mogelijk trefwoorden waarop je wil gevonden worden. De zoekwoordplanner van Google of ‘AnswerThePublic’ zijn handige tools om populaire zoektermen te achterhalen.

5. Leg links

Publiceer op je website links naar je Facebookpagina. Dat kan bijvoorbeeld in de footer van je website, maar ook op de ‘over ons’- of contactpagina. Creëer ook links van je Facebookpagina naar je website. Voeg zo’n link toe aan onder andere nieuwsberichten of foto-uploads.

6. Ga in gesprek

Facebook draait rond tweerichtingsverkeer. Ga in dialoog met klanten en volgers. ‘Like’ reacties of reageer op feedback. Hoe meer interactie, hoe sterker de band tussen jou en je doelpubliek. Tegelijkertijd leer je klanten ook beter kennen.

Wil je weten hoe je goede content brengt op Facebook? Check deze handige tips.

Belgen bewuster bezig met veiligheid op het internet

Vorig artikel

Wel of geen www: wat kies je best?

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Tips