Tips

3 praktische functies om meer uit Google Mijn Bedrijf te halen

0
Haal meer uit Google Mijn Bedrijf

Wanneer je op zoek bent naar een restaurant, boekhandel of webdesigner, verwacht je zo veel mogelijk informatie. Die krijg je liefst gebundeld op één plek. Net die behoefte is de reden waarom Google Mijn Bedrijf aan belang wint.

Google My Business bundelt informatie zoals de website, openingstijden, contactinformatie en recensies. Over die informatie heb je de volledige controle. Google Mijn Bedrijf biedt daarnaast nog enkele mogelijkheden waarmee jij je kan onderscheiden van concullega’s. Wat zijn die mogelijkheden? En hoe haal je er het maximum uit?

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is het informatieblok aan de rechterkant, waarin alle informatie over een bedrijf terug te vinden is. Consumenten die weinig of geen informatie vinden op die manier, gaan vaak op zoek naar een andere oplossing.

Zorg er daarom voor dat je zoveel mogelijk informatie voorziet. Wijzigen de openingsuren? Voorkom dat je klanten verliest en pas het meteen aan in Google My Business.

Waardevolle functies

Het voorbije jaar heeft Google de Mijn Bedrijf-pagina voorzien van verschillende nieuwe mogelijkheden. Functies die al langer bestaan, krijgen regelmatig een update. Drie van die functies kunnen heel wat opleveren.

1. Interactie met reviewers

Je kan klanten vragen om een recensie te schrijven voor Google. Feedback dat op zijn beurt nieuwe klanten kan overtuigen om te kiezen voor jouw bedrijf. Vroeger was zo’n recensie meteen ook het einde van het contact met klanten. Dat is sinds enkele maanden anders.

Wanneer je als eigenaar reageert, wordt er nu een e-mail gestuurd naar de reviewer. Een bedankje of excusesberichtje komt dus effectief terecht bij de schrijver van een recensie. Zo krijg je veel meer interactie met klanten. Handig ook wanneer je in dialoog wil gaan na negatieve feedback.

2. Beschrijvingen in Google Mijn Bedrijf

Met Google Mijn Bedrijf-beschrijvingen kies je zelf wat potentiële bezoekers en klanten lezen over jouw onderneming. Gebruik die ruimte om je doelpubliek nog beter te informeren over de kwaliteiten van je bedrijf.

Voor die beschrijvingen krijg je maximaal 750 tekens. Het is wel belangrijk om te weten dat alleen de eerste 250 karakters getoond worden. Verder heeft Google enkele richtlijnen waarmee je rekening moet houden.

3. Google Posts

Met Google Posts kan je nieuwsberichten direct in de zoekresultaten plaatsen. Die berichten kunnen gaan over nieuwe producten, evenementen of andere updates binnen je zaak. Verder bestaat de mogelijkheid om call-to-actions toe te voegen, zodat mensen zich kunnen inschrijven op een nieuwsbrief, of een reservatie kunnen maken.

Posts blijven 7 dagen staan in het overzicht van Google Mijn Bedrijf. Neem daarom wekelijks de tijd om een nieuw bericht toe te voegen. Berichten die na 7 dagen verdwijnen, zijn wel nog te lezen wanneer bezoekers op het totaaloverzicht klikken.

Geef een volledig beeld

Een Google Mijn Bedrijf-pagina zorgt ervoor dat bezoekers en klanten een volledig beeld van jouw onderneming krijgen. Vul de pagina zo volledig mogelijk in, publiceer wekelijks een nieuw bericht en schrijf een sterke beschrijving over je bedrijf. Reageer ook op reviews voor meer interactie met klanten.

Je kan Google Mijn bedrijf gratis activeren. Klik op ‘Nu starten’ en vul alle informatie in.

Video: Deze Canadees is de peetvader van artificial intelligence

Vorig artikel

Bespaar elke dag 1 uur tijd door slimmer te e-mailen

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Tips