Tips

Online to-do lijstjes maken doe je met deze tools

0

Een computerscherm vol post-its, een schrift vol takenlijstjes of een volgeschreven whiteboard na de teamvergadering. Je krijgt er vast ook wel eens mee te maken. Vaak leidt dat tot te veel of te drukke to-do-lijstjes. Je vergeet taken, verliest informatie of de timing loopt mis. Met de hulp van een online tool kan je efficiënter te werk.

Organiseer digitaal

Een digitaal programma maakt het gemakkelijker om een duidelijk overzicht te creëren van de taken die je nog moet uitvoeren en welke afgewerkt zijn. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor collega’s. Je neemt de to-do’s ook gemakkelijk mee op je computer of smartphone.

Todoist

De basisfunctionaliteit van Todoist spreekt voor zich: takenlijstjes maken en afgewerkte projecten afvinken. De app werkt daarvoor met projecten. Die projecten kan je organiseren per team, klant of aard van de taak.

Verder kan je prioriteiten toekennen aan specifieke taken of deadlines opgeven. Helemaal handig is dat je gemakkelijk kan samenwerken met collega’s. De app is geïntegreerd met tientallen andere diensten, zoals Dropbox en Google Calendar.

Todoist is beschikbaar voor elk toestel en besturingssysteem. De app is gratis beschikbaar, maar je kan ook upgraden naar een betalend plan.

To-Do (Microsoft)

To-Do is een eenvoudige takenapplicatie van Microsoft. Je kan snel nieuwe taken toevoegen en die voorzien van een begin- of einddatum, opmerkingen en herinneringen.

Elke dag (‘Mijn dag’) begint volledig leeg. Taken voeg je toe aan het dagoverzicht, die je elk hun eigen prioriteit kunt geven. Aan de hand van categorieën en kleuren kan je verschillende to-dolijstjes van elkaar onderscheiden. Ook samenwerken met vrienden of collega’s is perfect mogelijk.

Microsoft To-Do is volledig geïntegreerd in Outlook en andere Office-programma’s en is gratis beschikbaar via de Microsoft Store.

Google Tasks

Tasks is Googles tegenhanger van To-Do. Takenlijstjes maak je gemakkelijk aan in een gestroomlijnd design. Aan elke taak kan je deadlines of extra informatie toevoegen. De to-dolijstjes zijn bovendien eenvoudig te ordenen.

Google Tasks kan gebruikt worden in combinatie met Google Keep en Calendar. De app werkt ook samen met Gmail. Het programma laat toe om snel te wisselen tussen verschillende accounts, zodat je snel van werk naar privé kan overschakelen of omgekeerd.

De takenapp van Google is beschikbaar via de Play Store.

Trello

Werk je vaak met een groot team aan één project, dan is Trello een sterke oplossing. De app werkt met zogenaamde borden, waar je kaarten en lijstjes aan kan toevoegen. Die kaarten kan je dan weer gemakkelijk verplaatsen naar andere borden.

Teamleden kunnen feedback geven en extra informatie delen, waardoor je een visueel overzicht behoudt over het project. Je kan elke taak een deadline toekennen of labels geven. Verder kan je programma’s zoals Google Drive, OneDrive en Dropbox gebruiken in combinatie met Trello.

Trello is gratis beschikbaar, maar heeft ook premium plan. De app is toegankelijk via de website en beschikbaar in de app stores van Apple en Google.

Belgische zwarte lijst voor valse cryptoplatformen uitgebreid

Vorig artikel

Met deze site vind je de beste films op Netflix en Amazon Prime

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Tips