Nieuws

YouTube test tool die automatisch advertenties inkort tot 6 seconden

0
YouTube

In 2016 introduceerde YouTube al de zogenaamde ‘bumper ads’, advertentievideo’s van maximaal zes seconden. De videosite test nu een tool die langere video’s automatisch inkort tot een advertentie van zes seconden. Dat gebeurt via machine learning.

‘Bumper Machine’ zit momenteel in een alpha-testfase, schrijft TechCrunch. Nadien volgt een beta-test. Het is nog niet duidelijk wanneer de nieuwe tool wordt uitgerold voor het grote publiek.

Een voorbeeld van GrubHub toont aan wat de Bumper Machine kan. Dit is de originele advertentie van dertien seconden:

Zo ziet de videoadvertentie eruit die Bumper Machine ervan maakt:

De tool zoekt naar de belangrijkste elementen in een advertentie, zoals voice-overs of een focus op specifieke mensen, logo’s of producten. De laatste seconden van de advertentie bevatten altijd een call to action.

Bumper Machine maakt drie à vier varianten van de originele advertentie, waaruit gebruikers een kunnen kiezen. Gebruikers kunnen ook alle versies behouden of kleine bewerkingen uitvoeren.

Goedlopende teksten schrijven: 5 tips

Vorig artikel

Zoekwoorden bepalen voor SEO: zo begin je eraan

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Nieuws