Achtergrond

Video: Waarom zijn alle logo’s van fastfoodrestaurants rood?

0

Heel wat bekende merken hebben een rood logo. Denk maar aan Netflix, Lego of Coca Cola. Ook fastfoodketens zetten hevig in op de kleur rood. Niet alleen McDonald’s, Pizza Hut en Quick hebben een rood logo. Ook Burger King, KFC en Domino’s Pizza hebben een logo dat veel rood bevat.

Kleuren roepen bepaalde associaties op. We beslissen om een product al dan niet te kopen op basis van een visuele indruk en gaan merken sneller herkennen door een bepaalde kleur.

Waarom fastfoodketens dan zo graag rood gebruiken? Rood associëren we met energie en kracht. Gek genoeg roept diezelfde kleur ook een gevoel van honger op. Geel geeft ons dan weer een opgewekt en gerust gevoel. Of het nu bewust of onbewust gebeurt, kleur bepaalt ons oordeel over een merk of product.

Voorkom dat bezoekers vertrekken met een goede 404-pagina

Vorig artikel

7 tips om productiever te zijn met je iPhone

Volgend arikel

Je vindt dit vast ook leuk

Commentaren

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer in Achtergrond